Uw klacht melden
We streven naar 100% klanttevredenheid. Ondanks kan het zijn dat er klachten zijn over onze dienstverlening of over een geleverd of te leveren product.
De directie stelt het op prijs als een dergelijke klacht eerst bij de desbetreffende medewerk(st)er kenbaar gemaakt wordt.
Lukt dit niet stuur dan een mail naar info@coninx-orthopedie.be. Geef een duidelijke omschrijving van de klacht.
Wanneer krijg ik antwoord op mijn ingediende klacht?
Zodra uw klacht binnenkomt, gaan we direct aan de slag om het op te lossen. We nemen binnen vier werkdagen contact met u op. Ons streven is om binnen zes weken met een oplossing te komen.
Krijg ik garantie op mijn hulpmiddel?
Wij geven garantie op door Coninx Orthopedie gemaakte producten die niet juist zijn samengesteld of geproduceerd. Garanties verschillen per product.
Garantie op orthopedische schoenen en steunzolen
deze garantie is tweeledig. U heeft zes maanden garantie op het materiaal.
- Betreft materiaal gaan we er vanuit dat het hulpmiddel goed onderhouden is en op de juiste manier gebruikt is. Er zijn bij orthopedische schoenen gangpatronen waardoor slijtzolen niet de bepaalde garantietermijn kunnen halen. Dit wordt ook aangegeven bij de aflevering van de schoenen.
- Op de pasvorm heeft u drie maanden garantie.
Garantie op producten gemaakt door derden
Op producten die niet door Coninx Orthopedie zijn geproduceerd, gelden de garantievoorwaarden van de fabrikant. Deze garantievoorwaarden vindt u op het productformulier.
Slijtage en problemen door anatomische veranderingen zijn uitgesloten van garantie.
Bent u het niet eens met de garantiestelling? Dan kunt u een bezwaar indienen door een mail te versturen naar info@coninx-orthopedie.be Geef een duidelijke omschrijving van de garantiestelling die u in gedachten heeft.
Aansprakelijkheid
Coninx Orthopedie stelt zich niet aansprakelijk voor de gevolgen van het verkeerd gebruik of het aanbrengen van aanpassingen aan de door haar geleverde producten door andere dan door Coninx Orthopedie als bevoegd erkende personen.
Bent u niet tevreden over onze klachtafhandeling?
Dan kunnen we u een officiële klachtinstantie aanbieden die uw klacht gaat behandelen. Hieronder geven we hiervoor de nodige info.
Zo dient u een officiële klacht in
U kunt uw klacht indienen bij Klachtenportaal Zorg over de geleverde zorg. De ervaren en onafhankelijke klachtenfunctionarissen van Klachtenportaal Zorg vinden persoonlijk contact vanzelfsprekend. We komen naar u toe voor een gesprek. Door te luisteren en de verschillende perspectieven goed te vertalen, voelt u zich echt gehoord: de basis voor het oplossen van de ontevredenheid met wederzijds begrip. Heeft u advies of ondersteuning nodig, of wilt u een klacht indienen over de geleverde zorg klik op volgende snelkoppeling Klacht indienen.
Klachten over aangesloten zorgaanbiedersKlachtenportaal Zorg behandelt klachten over geleverde zorg door zorgaanbieders die zijn aangesloten bij Klachtenportaal Zorg. Op de site van uw zorgaanbieder kunt u vinden waar de klachtenregeling is ondergebracht.
Wat gebeurt er nadat we uw klacht hebben ontvangen?Zodra we uw klacht hebben ontvangen (per e-mail of per post), neemt een van onze onafhankelijke en ervaren klachtenfunctionarissen contact met u op. Er zijn voor u geen kosten hieraan verbonden.
De klachtenfunctionaris onderzoekt de daadwerkelijke klacht en de gewenste oplossing. KPZ vindt persoonlijk contact vanzelfsprekend, daarom komen we naar u, als u dat wenst. Door onpartijdig te luisteren en de verschillende perspectieven goed te vertalen, voelt u zich weer echt gehoord. De rol van de klachtenfunctionaris is die van bemiddelaar. Hij of zij overlegt dus ook met de zorgaanbieder. Als u uiteindelijk samen met de klachtenfunctionaris en de zorgaanbieder om tafel gaat, ligt de oplossing vaak al binnen handbereik.
We bereiken het mooiste resultaat als de klachtenprocedure beëindigd mag worden, omdat de klacht naar tevredenheid is opgelost. Gelukkig is dat ook heel vaak het geval: in de praktijk wordt meer dan 90% van de zaken die we behandelen, door beide partijen naar tevredenheid afgehandeld.
Extra info over het klachtenportaal waarbij Coninx Orthopedie is aangesloten.